Palyginkime: tame pačiame mieste tokią pačią veiklą, pradėtą beveik tuo pačiu metu, vykdo dvi įmonės, tačiau vienai verslas sekasi puikiai, o kitai – vis blogiau. Ar tai reiškia, kad viena įmonė yra geresnė už kitą? Greičiausiai, ne. Tačiau tikrai skiriasi jų vidinė sistema.
Būtent vidinė sistema šiuo atveju ir yra sėkmės rodiklis. O vidinė sistema gali kisti labai sparčiai, ji priklauso nuo įmonės augimo, darbuotojų skaičiaus augimo ir nuo darbuotojų kaitos, nuo atsakomybių ir funkcijų nepasidalinimo, aiškaus darbų pasiskirstymo nebuvimo ir kitų veiksnių. Tada įmonėje atsiranda chaosas, jai darosi sunku išlaikyti konkurencingumą rinkoje. Specialistai pastebi, kad šiandieninėje nuolat kintančioje rinkoje kiekviena įmonė rečiau arba dažniau susiduria su tokia situacija, kai iškyla efektyvaus darbo problemų.
Labai svarbu tik pastebėjus pirmuosius veiklos išsibalansavimo požymius, ieškoti problemos sprendimo būdų, iš kurių efektyviausias yra veiklos optimizavimas, atliekamas nepriklausomų specialistų.
Pirmasis įmonės veiklos optimizavimo procesas yra išsamus įmonės verslo vertinimas, įmonės veiklos analizė ir auditas, apimantis keletą sričių ir paliečiantis kiekvieną įmonės padalinį bei darbuotoją. Jo metu specialistai gilinasi į darbuotojų vykdomas veiklas ir jų funkcionalumą, rengiami susitikimai su darbuotojais, renkama išsami informacija apie jų vykdomus procesus ir atliekamas funkcijas. Taip pat analizuojama įmonės informacija ir dokumentai, duomenų ir dokumentų bazės bei sistemos, peržiūrimi įmonės vykdomų projektų planai ir t. t.
Taigi, reikia suprasti, kad tai kompleksiškas darbas, todėl rekomendacijos dėl įmonės veiklos optimizavimo pateikiamos tik išanalizavus visas atskiras įmonės veiklas. Visa tai leidžia grįžti į konkurencinę kovą su pirmąja įmone su naujomis jėgomis ir puikiai veikiančia įmonės vidaus sistema.