Stalo žaidimai arba mokomieji žaidimai vaikams gali būti puikus būdas mokyti vaikus disciplinos, nes jiems reikia strategijos, planavimo ir kritinio mąstymo įgūdžių. Tokie žaidimai kaip šachmatai, šaškės ir „Go“ skatina vaikus mąstyti į priekį, numatyti priešininko ėjimus ir priimti apgalvotus sprendimus. Šie žaidimai taip pat moko vaikus kantrybės ir atkaklumo svarbos, nes norint pasiekti sėkmės dažnai reikia daug kartų. Užsiimdami tokio tipo žaidimais vaikai gali išmokti vertingų gyvenimo įgūdžių, kuriuos galima pritaikyti įvairiose situacijose, įskaitant mokyklą, darbą ir asmeninius santykius.
Sportas yra dar vienas puikus būdas mokyti vaikus drausmės, nes tam reikia praktikos, atkaklumo ir sunkaus darbo. Dalyvaudami tokiose sporto šakose kaip futbolas, krepšinis ar plaukimas, vaikai gali išmokyti išsikelti tikslus, siekti jų ir įveikti kliūtis. Ši veikla taip pat skatina vaikus ugdyti tvirtą darbo etiką, nes jie turi nuosekliai praktikuoti ir tobulinti savo įgūdžius, kad pasiektų sėkmę. Be to, sportas suteikia vaikams galimybę mokytis komandinio darbo, lyderystės ir sportinio meistriškumo – visa tai yra esminės sėkmės gyvenime savybės.
Teigiamas pastiprinimas ir apdovanojimai yra veiksmingos strategijos, skatinančios gerą elgesį ir skatinančios mokinius pateisinti lūkesčius. Šis požiūris apima mokinių pripažinimą ir apdovanojimą už jų teigiamus veiksmus ir pastangas, o tai gali padėti ugdyti savigarbą, padidinti motyvaciją ir sustiprinti norimą elgesį. Apdovanojimai gali būti įvairių formų, įskaitant žodinius pagyrimus, sertifikatus ar mažas paskatas, pvz., lipdukus ar papildomą laisvą laiką. Pabrėždami teigiamą pastiprinimą, mokytojai gali sukurti palankesnę ir skatinančią mokymosi aplinką, kuri skatina gerą elgesį ir akademinę sėkmę.
Aiškios ir nuoseklios taisyklės ir pasekmės taip pat yra esminės veiksmingos mokyklos drausmės sudedamosios dalys. Mokiniai turi suprasti, ko iš jų tikimasi ir kas bus, jei tų lūkesčių nepateisins. Taisyklės turėtų būti aiškiai išdėstytos, nuosekliai vykdomos ir atitikti amžių. Taisyklių pažeidimo pasekmės taip pat turėtų būti aiškiai apibrėžtos ir nuosekliai taikomos, pavyzdžiui, pertrauka, privilegijų praradimas ar kitos atitinkamos pasekmės. Nustačius aiškias taisykles ir pasekmes, mokytojai gali sukurti struktūrizuotą ir nuspėjamą mokymosi aplinką, skatinančią atsakingą elgesį ir padedančią išvengti trikdančių incidentų.
Daugiau šią tema galite skaityti nuorodoje http://toplaisvalaikis.lt/single-category/seima/?directory_type=general