Pradėkime nuo to, kas yra įmonės istorija (storytelling)? Tai trumpos vaizdo filmų istorijos, atskleidžiančios, kaip gimė įmonės produktai ir paslaugos, sėkmės ar nesėkmės istorijos, patirtys. Pagrindinė storytelling’ų užduotis – nuo pat pradžių patraukti žiūrovo dėmesį, sudominti rodomo proceso dinamika ir sukelti simpatiją pagrindiniam veikėjui. Ir šis metodas tikrai veikia! Ypač socialiniuose tinkluose. Juk ir privatūs asmenys mėgsta dalintis savo istorijomis. Jie turi tokius pačius lūkesčius verslui. Todėl verslas turi pradėti kalbėti tokia forma, kuri priimtiniausia vartotojams.
Marketingo tyrimai taip pat patvirtina šiuos teiginius. Michaelo Daviso atlikto tyrimo duomenimis, žmonės prisimena iki 65-75% informacijos, pateiktos istorijų forma, o tik iki 5-10% duomenų, gautų nuobodžios statistikos forma. Todėl istorijų pasakojimas vaizdo įrašų formatu yra efektyvi ir vis populiarėjanti rinkodaros priemonė. Tai visiškai kitoks ir naujoviškas bendravimo būdas. Kalbant apie marketingą, pasakojimas yra menas perteikti informaciją pasakojimais ir istorijomis, kurios daugiausia pasižymi emociniu turtingumu ir turtinga kalba. Emocijos ir galimybė pamatyti verslo užkulisius yra raktas į kliento širdį. Tai patvirtina ir šiuolaikiniai rinkodaros specialistai. Lois Kelly savo knygoje „Word of Mouth Marketing“ pabrėžia, kad „emocijos lemia, ar žmogus pasielgs po pokalbio.“ Emocijos visada siejamos su asmenybe. Todėl nenuostabu, kad žmonės dažniau renkasi prekes ir paslaugas iš įmonių, kurias geriau pažįsta ir kurių socialinis įvaizdis jiems patinka. Jie yra (perka prekes ar paslaugas) veikiami emocijų.
Štai kodėl laikas pakeisti požiūrį į tradicinę reklamą. Socialiniai tinklai yra puiki reklamos platforma, jei juose galima išlikti populiariems. Įsitikinkite, kad tai puikus būdas papasakoti įmonės istoriją! Juk storytellingas siekia sukurti įsimintinas ir įspūdingas istorijas bei patarimus!