Produkto pakuotė yra vienas svarbiausių faktorių, turinčių įtakos mūsų pasirinkimui, nors mes ir ne visada atkreipiame dėmesį į šį faktą. Vaikštant po prekybos centrus ar maisto parduotuves, pro pirkėjų akis prašmėžuoja tūkstančiai prekinių ženklų, gaminių ir pasiūlymų. Tai reiškia, kad labai retai bent į vieną iš jų dėmesys yra sutelkiamas ilgiau nei kelias sekundes. Dėl šios priežasties, šiais laikais pakuotės maistui yra kur kas daugiau nei būdas išsaugoti produkto šviežumą ar patogiai pateikti reikalingą pirkėjui kiekį pageidaujamos prekės.
Siekiant, kad gaminys, ypač naujas ir dar nelabai gerai žinomas potencialiems klientams, atkreiptų jų dėmesį, pakuotė turi atlikti bent kelias funkcijas:
- Apsaugoti produktą ir prailginti jo galiojimo laiką. Didelis išmetamo maisto kiekis yra ne vien restoranų ir kavinių problema, su ja susiduria ir nemažai namų ūkių. Ir tai yra susiję ne vien su tuo, jog gaminame daugiau nei suvartojama, bet ir tame, jog ne visada maisto pakuotė užtikrina jo ilgesnį naudojimą po atidarymo. Dėl šios priežasties, daugelis gamintojų vis dažniau pereina prie pakuotės, kurią galima pakartotinai uždaryti ir bent jau taip, prisidėti prie to, jog pirkėjai galėtų suvartoti produktą per daugiau ne vieną kartą.
- Pritraukti kliento dėmesį. Tai ko gero vienas svarbiausių veiksnių, dėl kurių į pakuotę būna investuojamas laikas, pinigai ir kūrybiškumas. Nestandartinė pakuotė gali ne tik patraukti dėmesį, bet ir tapti pagrindine pasirinkimo priežastimi.
- Pagalba vartojant maistą. Neretai pirkėjai renkasi maisto produktą, kuriam suvartoti nereikia jokių papildomų įrankių ir priemonių. Dėl šios priežasties, pradėjo atsirasti funkcionali pakuotė, kurioje būtų numatyti įrankiai, ar kiti būdai palengvinantys produkto suvartojimą.
- Ekologiškumas. Ne ką mažiau svarbus šiandienai faktorius. Kuo mažiau kyla klausimų kaip rūšiuoti vienokią ar kitokią pakuotę, tuo didesnė tikimybė, jog būtent ją rinksis sąmoningas pirkėjas.