Medicinos technologijos nuėjo ilgą kelią nuo akinių ir stetoskopo išradimo. Didesnis mobiliojo interneto prieinamumas, turtingesnės viduriniosios klasės plėtra, patobulėjusios medicinos technologijos studijos ir pasaulio gyventojų senėjimas – visa tai lemia pokyčius sveikatos priežiūros pramonėje, o susijusios technologijos keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Remiantis Pasaulio ekonomikos forumo sveikatos priežiūros pramonės aprašymu, iki 2030 m. daugiau nei milijardui žmonių reikės perkvalifikuoti medicinos technologijas. Daugelį įdomiausių naujų technologijų medicinoje reikia naudoti kartu, o integruotų bandymų tai padaryti jau yra. Kai kurios technologijų įkvėptos klinikos, pirminės sveikatos priežiūros srityje taiko konsjeržo principą, taiko technologijas taip, kad paslaugų teikėjai praleistų daugiau kokybiško laiko su savo pacientais. Bet tai tik pradžia.
2020 ir 2021 metais Covid-19 pandemija privertė sveikatos priežiūrą žiūrėti į ateitį, todėl kelios perspektyvios medicinos technologijos buvo išbandytos didžiuliu mastu. 2022 m. kyla klausimas, kaip tos technologijos gali būti naudojamos kartu pasaulyje po pandemijos. Viena iš naujovių – nuotolinis pacientų gydymas. Dėl nuotolinio paciento stebėjimo (RPM) gydytojai dabar gali žinoti, kas vyksta su pacientu, nebūdami šalia. Yra keletas RPM pranašumų, įskaitant geresnius paciento rezultatus, greitesnį atsako laiką ir reikšmingą išlaidų sumažinimą laikui bėgant. Tiesą sakant, RPM kartu su telemedicina mažina pacientų kelionių poreikį ir sumažina poveikį visiems. Labiausiai paplitę stebėjimo tipai buvo kraujospūdis, svoris, širdies susitraukimų dažnis ir cukraus kiekis kraujyje, nereikalaujant eiti į biurą ar laboratoriją.
Dirbtinis intelektas (DI) sveikatos priežiūros srityje įgyja įvairių formų. Pagrindinė DI tendencija sveikatos priežiūros srityje 2022 m. bus masinio naudojimo, siekiant įvertinti didelius pacientų duomenų ir kitos informacijos kiekius. Kurdami pritaikytus algoritmus, programuotojai gali imituoti žmogaus mintis ir rašyti programas, kurios gali iš pažiūros mąstyti, mokytis, priimti sprendimus ir imtis veiksmų. Ne, tai nereiškia, kad medicininę pagalbą staiga suteiks jautrūs robotai. Tačiau tai reiškia, kad, atsižvelgiant į konkrečius paciento medicininius įrašus, istoriją ir esamus simptomus, gydytojams gali būti pasiūlytos diagnozės, vaistai ir gydymo planai. Galutinį žodį visada tars medikai, tačiau informacija bus jų žinioje. Skaitmeninė terapija. Pacientams, sergantiems lėtinėmis ligomis, dažnai reikalinga nuolatinė gydytojų priežiūra. Ši priežiūra gali apimti paciento švietimą, simptomų stebėjimą, vaistų koregavimą ir elgesio pokyčius. Ši priežiūra ne tik brangi, bet ir daug laiko užima tiek medicinos personalui, tiek pacientams. Dabar yra naujų skaitmeninių terapijų, kurios gali atlikti šį vaidmenį. Kai pacientai naudojasi programomis, informacija apie jų savijautą perduodama gydytojui. Tai leidžia gydytojams stebėti pacientus, jiems nereikia reguliariai lankytis, taip pat pastebėti problemas daug anksčiau nei tada, kai pacientui reikia laukti susitikimo. Daugiau informacijos https://www.manomokslas.lt/category/technologijos-skirtos-mokslui/.